Inchecken en uitchecken

Deze weken weer veel onderweg van Lissabon, naar Londen, naar Jakarta. Een hoop geregel en gesleep, maar het heeft ook zijn mooie kanten. Inchecken in je thuis voor een dag. Een mijnheer of mevrouw, meestal meisje aan de andere kant van de balie. En meestal met weinig gevoel voor het evidente:

‘You want to check in?’ (wat zou iemand met twee koffers en een reservering in zijn hand anders komen doen)

‘Yes.’

‘Could I please have your passport? (Weggedoken nu in het scherm waar hij of zij niet meer uit op kijkt gedurende het hele verdere gesprek),

‘Can you fill out this please and sign it?’ (Formulier met tig vragen allemaal over dingen & gegevens die in je paspoort staan. En dat heb je net aan haar gegeven).

‘Can I please slip your creditcard?’

‘Smoking?…’

‘No thanks.’

‘Or non smoking?’

‘Breakfast is from 6.00 until 8.30 AM, dinner from 7.00 PM to 22.00. Your room number is…’ (ik ben al wel drie keer mijn pincode vergeten, weet het nummerbord van de auto na vier jaar nog niet uit mijn hoofd, maar een kamernummer in een hotel vergeet ik nooit -gek).

incheckentitledWe hope you will enjoy your stay with us sir..’

En dan uiteindelijk naar de kamer. Altijd een beetje spannend, al lijken ze allemaal op elkaar. De deur zwaait open en ik ben weer terug op mijn studentenkamer (met de goeie maatverhouding en afstand tussen bureau, bed en kast. Grote hotelkamers vind ik niet fijn). Weer even in mijn studentenkamer. Twee dagen lang de was laten slingeren, allerlei gedachteloze gedachten over zomaar en niks hebben, lezen, pizza, nootjes en chocoladerepen eten, stukjes tikken die nergens beginnen en nergens eindigen, nog wat lezen en je even vrolijk maken over onbegrijpelijke televisiezenders. Meestal hebben ze hele goeie bedden (boxspring). Vroeg naar bed en als het kan lekker lang slapen. Soms een stukje er op uit, maar dat hoeft niet. Ik ben niet zo’n toerist. Tussendoor een presentatie geven over het een of ander, handen schudden, visitekaartjes ruilen met elkaar. Dat soort dingen.

Na twee of drie dagen uitchecken. Dan is het ook wel weer mooi geweest. Zo leuk was student-zijn nou ook weer niet.

‘Goodbye sir.’

‘Yes…’

About wimvoermans

Meer nog te vinden op http://www.wimvoermans.nl/ en op facebook http://www.facebook.com/wim.voermans.58
This entry was posted in Algemeen, Persoonlijk and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

