Knippen

Voor het eerst in mijn leven een massage van nek, schouders, boven- en onderrug gehad bij de kapper – sorry, Engels sprekende personal stylist ‘Denis’ uit Argentinië. Over de hele wereld heeft ie gezeten.

”Sir we do need to relax your hair” luidt zijn advies nadat hij een paar keer – bijna met een vies gezicht – zijn vingers door mijn grijze kroeshaar heeft laten lopen. Daarna wordt mijn zojuist al gewassen haar weer eens gewassen, nadat ik op een lange rechte gymnastiekbank ben gelegd. Ongemakkelijk houding en hij trekt echt veel te hard aan mijn haar. Pijn. Dat heb je gauw met oud haar. Ja, gewoon oud, want daar gaat geen personal stylist nog iets aan veranderen, hoezeer mijn vrouw dat ook hoopt. Terwijl Denis stileert en gesticuleert, denk ik aan kapper ‘Kop’ (Vermeulen) uit Zundert. Die had zes stoelen in een lange kale kapsalon en die vroeg helemaal niks aan zijn mannelijke clientèle. Vijf jaar oud was ik, volgens mij, toen ik voor het eerst bij hem kwam. Met een korte knik werd je naar de stoel gedirigeerd. Je kreeg een cape om, en terwijl hij verder praatte met de klant in de stoel naast je, pakte hij zonder je aan te kijken de tondeuse om je daarmee in minder dan vijf minuten te bee-boppen. Liefdeloos werd je gemillimeterd, zeg maar kaalgeschoren. Echt vreselijk zag dat er uit. Op dat masseren en haartrekken na is de wereld toch wel een heel stuk beter geworden de afgelopen veertig jaar.

About wimvoermans

Meer nog te vinden op http://www.wimvoermans.nl/ en op facebook http://www.facebook.com/wim.voermans.58
This entry was posted in Algemeen, Persoonlijk and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

